woensdag 1 juni 2011

Bellamy: 'Feyenoord had makkelijk gekund'

Craig Bellamy was volgende berichten in de winterstop op weg naar Feyenoord, maar de Rotterdamse club heeft altijd ontkend dat een transfer tot de mogelijkheden behoorde. "Het had echter makkelijk gekund", blikt Bellamy terug.

Leo Beenhakker stoorde zich in december enorm aan de verhalen van Bellamy, die eigendom is van Manchester City. "Maar ik denk niet dat City negatief tegenover Feyenoord had gestaan", zegt Bellamy in Voetbal International. "Over elke deal had onderhandeld kunnen worden. Ik denk dat ze bijna mijn hele salaris zouden hebben betaald, net als nu het geval is in Cardiff."

Voor de 31-jarige aanvaller is Feyenoord een droomclub. Hij herinnert zich het Champions League-duel tussen de Rotterdammers en Newcastle Unitd (2002) nog als de dag van gisteren. "Ik wist dat De Kuip op dit soort avonden intimiderend kon zijn en realiseerde me dat dit hét duel was waarin ik wilde spelen."

Niet veel later zei Bellamy tegen ploeggenoot John Karelse dat hij zich wel kon voorstellen ooit voor Feyenoord te spelen. "Als je zo’n avond meemaakt, denk je: Het zou wel wat zijn elke week in zo’n ambiance te voetballen. Vooraf wist ik al wat voor sfeer er in De Kuip kon hangen. Die avond bevestigde mijn beeld."

Bellamy werd dit seizoen verhuurd aan Cardiff City, waar hij in 36 wedstrijden elf keer scoorde. De Welshman keert deze zomer terug naar Manchester City, maar bij die club heeft hij geen toekomst meer.

Blogarchief