donderdag 2 juni 2011

Ryo Miyaichi en Bundesliga-ster Shinji Kagawa speelden bijna bij VVV

VVV-Venlo had na Keisuke Honda nog enkele Japanse talenten in het team kunnen hebben de afgelopen jaren. Voorzitter Hai Berden drukte de komst van de Aziaten echter niet door en daar baalt hij nu van.


,,Shinji Kagawa, die had ík nou graag bij VVV gezien", zegt Berden in gesprek met Voetbal International. ,,De ster van Borussia Dortmund en de Bundesliga vorig seizoen had bij VVV kunnen spelen. Twee jaar geleden ben ik met onze toenmalige trainer, Jan van Dijk, gaan kijken naar een wedstrijd van Japan tegen Bahrein. Kijken naar Honda en Maya Yoshida. Maar vooral twee andere spelers: keeper Eji Kawashima en Kagawa."

,,Die stonden open voor VVV en ik zag hun komst helemaal zitten", vervolgt Berden zijn verhaal. ,,Maar helaas, die keeper vond Jan helemaal niks. Hij is nu de vaste keeper van Japan en ik heb begrepen dat hij naar Engeland vertrekt. Dan Kagawa. Die liet ik naar Venlo komen. Zo’n toptalent moet je wel het gevoel geven dat hij ontzettend welkom is. Maar dat kreeg hij niet in gesprekken met onze staf. Toen hield het op."

Ook Feyenoorder Ryo Miyaichi had in Venlo kunnen spelen. ,,Nog vóór hij op proef ging bij Ajax en Arsenal, speelde hij met een Japanse jeugdploeg in Uitgeest. Hij was haalbaar, maar toen proefde ik intern al een sfeer van: VVV moet stoppen met die jonge buitenlanders. Ik dacht: Oké, misschien is het beter om even te wachten. Ik kan dit wel doorduwen en nóg meer kritiek krijgen, maar dat heeft geen zin. Achteraf nogal jammer ja."

Blogarchief