zondag 4 september 2011

Fins international snapt niets van rumoer over Gaypride-bezoek


Tim Sparv, profvoetballer van FC Groningen, snapt er niets van dat een onschuldig bezoekje aan de Gaypride, begin augustus, voor beroering heeft gezorgd. De international van Finland, morgenavond tegenstander van Oranje, plaatste een maand geleden een foto op twitter van hemzelf en twee bont uitgedoste mannen op de Gaypride.

Vervolgens gingen foto en mededeling tot verbazing van Sparv het 'web' over. 'Voor de goede orde: ik heb een vriendin, ben geen homo en was er niet om een statement te maken,' zegt Sparv vandaag in De Telegraaf over het bezoekje in het eerste weekeinde van het Eredivisieseizoen.

'Ik was tegen Roda JC geschorst en hoefde niet mee naar Kerkrade. Zoals wel vaker in een vrij weekend ging ik met mijn vriendin naar Amsterdam. Daar bleek de Gaypride te zijn. Ik vond het leuk om een keer te zien. Dat doen honderdduizenden toeschouwers. Dus waarom een voetballer niet? Zó veel mensen, één groot feest en iedereen was blij. En dat ik met die mannen op de foto ging, past bij mij. Ik ben altijd in voor een dolletje en open-minded.'

Blogarchief